Saturday 5 July 2014

South Korea: Jeju-Mysterious Road and Psyche World

sambungan :
Hokay, first day kami kat Jeju kami x ada planning lagi..Kami x makan breakfast ape pon, terus keluar je.
Bawak kereta dan mula nak panik sebab tak tahu guna GPS. Tapi panik tu sekejap je, kami doa pelan2 dalam hati mintak petunjuk dari Allah. Doa orang musafir ni makbul, Alhamdulillah kami jumpa cara nak guna GPS tu.

So kakak aku tanya nak pergi mana. Aku pon tengok buku lonely planet dan cakap, jom kita ke Mysterious Road. dan kami pon setkan la GPS ke MR. Sepanjang perjalanan tu, kakak aku cam gelabah sikit sebab dia bru first time bawak kereta belah kiri, and ada banyak signboard menunjukkan attraction2 yang ada di Jeju.

Sesampainya kami di MR , kami macam terpinga-pinga..MANA MYSTERIOUS ROAD YANG DIGEMBAR GEMBURKAN?! HAHAHA..

Dia hanyalah sebatang jalan yang penuh kereta, so kalau ko nak tetiba berhenti kat situ pon macam bahaya..aku pon garu kepala la dan kami decide untuk cari tempat lain..Berdasarkan brouchers yang kami kutip kat airport, ade stu tempat yang namanya Psyche World. Kakak aku la yang nak pergi sangat tempat ni. Sepanjang aku buat research ttg jeju, x pernah aku bertemu dengan nama Psyche World ni..Tapi kami plan nak gamble je, memandangkan PW ni satu jalan (kami guna peta jeju untuk tgk perjalanan kami dan kedudukan sesuatu tempat).

Entrance Fee: 9000won.


Ini adalah sesuatu yang agak menarik, dimana mereka menggunakan kumbang yang sudah diawet dan susunkan mereka dalam perlbagai situasi..gambar menunjukkan kumbang tengah main tali skipping.

Kumbang tengah bina dolharubang.


Patung2 yang menunjukkan lifestyle zaman dulu kala di korea..


Ni bilik Mirror..Kiri kanan mirror and memang delusional dalam ni kejap..haha tp best jugak
Aku dan kak lang

So review aku tentang tempat ni, masa kami sampai, tempat ni agak krik2 maybe sebab kami smpai pagi. Tapi tempat ni bagi aku biase shaja. cuma aku memang sukakan yang kumbang2 tu..menarik sgt dan comel. Walaupon biasa2 sahaja, aku gembira kat sni, haha dan kami dapati, orang2 tua amat suka tempat ni T.T, hahaha.
Actually ada banyak benda lagi kat dalam ni..tp yang menarik bg aku adalah kumbang dan cermin shaja..dia lebih kurang macam museum seni. sbb Psyche ni mcm nama artist or maybe dewa dewi? entah la.hohoho

No comments:

Post a Comment